čtvrtek 25. června 2009

Quebec slavi!

Jupiii, to budes slavit St. Jean Baptiste s nama! ..reakce mych kamaradu na me prikyvnuti, ze tu jeste budu 24.6. Vedela jsem, ze je to svatek Quebecu a ze se slavi. Vic toho asi vedet potreba nebylo. Slavilo se na veliko, i v takovych vesnicich jako je ''dira'' Val-Morin byla velka show, ohnostroje, kapely a tak ruzne. A co teprve ve mestech?! Pripomnelo mi to atmosfery nasich letnich festivalu. Spousta lidi, co se bavi, poslouchaji kapely stridajici se na podiu, piji pivo v plastovych kelimcich, tanci do rytmu, ti, co znaji, zpivaji.. S rozdilem, ze tady znali slova k pisnickam snad vzdycky vsichni. (krome me, samozrejme..:)..ale kamosky mi predrikavaly, takze jsem se docela zapojila i tak..) Vlajecky Quebecu, praporky pro deti opet s vlajkou Quebecu ci minimalne barvami Quebecu, tetovani symbolu Quebecu, naramky a nahrdelniky v modro-bile, nekteri dokonce modro-bile obliceje. Prislo mi to legracni, pripominali mi hokejove fanousky :) Hlavne si to vsichni uzivali a hluboce prozivali kazdy vykrik jmena jejich provincie v repertoaru quebeckych pisnicek. Byla to prima atmosfera! Videly jsme zapad slunce nad jezerem, za tmy se pak na miste ztraceneho slunicka rozzarily ohnostroje. Kdyz kamoska vystrcila za jizdy quebeckou vlajku z okynka, rikala jsem si, ze se vsichni musi divat, co to tam jede za vlastence. Ale v zasade to az tak neobvykla nebylo. Byl St.Jean, svatek Quebecu. A oni si nerikaji Kanadani, ale Quebecani. Jsou na to hrdi a slavi... :)

Žádné komentáře: