pondělí 1. prosince 2008

Je libo kalcium?

Mleko, nepostradatelna soucast naseho zivota. Magicka bila tekutina, ktera nam je znama uz od sameho narozeni. Napoj, kterym jsem byli vsichni vychovani. Zalevame si s nim ranni müsli, davame si ho do kafe, ohrivame ho detem na kakao, nalevame ho do misticky kocicim domacim mazlickum, pridavame ho do nejruznejsich moucniku, vyrabime z nej syr, smetanu nebo jogurt. V regalech supermarketu najdeme desitky oplatek s mlecnou polevou, vybrat si muzeme ze skaly mlecnych cokolad. A nesmime zapomenout, ze mleko muzeme pit proste jen tak, samotne, ve velke sklenici nebo ve vasem oblibenem hrnacku, jak chcete. Navic, pani vedci badajici nad zdravou zivotospravou nas poucili, ze mlecne vyrobky jsou nedilnou soucasti vaseho vyvazeneho jidelnicku. To ale neni skoro zadna novinka. Sklenice mleka rano k snidani mi vubec nevadi, ja osobne ji kazde rano rozhodne mit nemusim, ale ma-li nekdo tu potrebu, nejsem proti. Sklenici mleka k babiccinu tvarohovem kolaci, proc ne? Ale uznejte, dat si k veceri kure nebo pizzu a zapijet to mlekem, neni to na povazenou? Neni, jen musim znovu zopakovat, pro tento rok asi me nejoblibenejsi, uslovi - "jiny kraj, jiny mrav". Mnozstvi mleka vypiteho za jeden tyden je neuveritelne. A kombinace jeho konzumace jsou jeste neuveritelnejsi! Kdyz si dam zeleninovy vyvar, nevim jak vy, ale zapit ho mlekem, vydrzel by ve mne asi tak 5 minut, a to si mozna jeste verim. Nevim, jestli maji Kanadani nejaky odolnejsi zaludek, kazdopadne mohou mleko pit uplne s cimkoli a zadne neblahe ucinky to na ne nema. Zpocatku jsem z toho byla poradne na vetvi, uplne poprve, kdyz si ke grilovanemu kureti peclive pripravili sklenici mleka, trochu jsem se bala, aby mi nevypadly oci z dulku a byla jsem rada, ze nemam zubni protezu, protoze kdyby jo, na 100% by mi z te pusy otevrene dokoran vypadla. Ted uz jsem si zvykla, podivnemu kombinovani mleka s cimkoli uz se nedivim, nicmene ho stale jeste nepraktikuji. A nemam v planu ani zacit!

Zkratka mleko je tady povazovano za "posvatnou tekutinu". neexistuje, aby v lednici nebyl aspon jeden pytlik mleka. Nastane-li situace, ze Elaine rano otevre lednici a neni mleko, mame problem. Co problem, katastrofa! Povidam, zazila jsem tuhle situaci jednou a od te doby si davam pozor, abych vcas upozornila, ze je treba dokoupit mleko...:)

A filizofovani na tema mleko bych ukoncila takovou malou kuriozitou. Mame tu doma 2 kocky. Ani jedna z nich nepije mleko! Uznejte, mam prece narok na to rict - to jsem z toho jelen...

Žádné komentáře: