sobota 24. ledna 2009

Uz jste nekdy byli VIP?

Muj sobotni pribeh zacal v patek behem hodiny matematiky. Pocitali jsem nejake priklady na pravdepodobnosti. Vyrusil me profesor volajici od pootevrenych dveri. Bylo to podezdrele. Vzdycky takhle volaji studenty, kteri maji nejake problemy, do neceho se "namocili", zatahovali hodiny a prislo se na to a tak podobne. Zvedla jsem se a celou dobu, co jsem kracela ulickou ke dverim jsem premyslela, co jsem provedla. Citila jsem, jak me vsichni ve tride sleduji. Vysla jsem na chodbu a koho nevidim. Moje profesorka FPS/ECC (to je ten tajuplny predmet s "vyberem kariery"..).
- ,, Dobry den.." , povidam ji.
- ,, Ahoj, co mas v planu na vikend?" Odpovedela mi vesele, cimz me mimochodem naprosto vykolejila. Neni prece normalni, ze si vas profesor zavola na chodbu a pta se na vas program na vikend.. Tak jsem vysvetlila, ze v nedeli mame s holkama turnaj a v sobotu ze to asi vypada na lyze, ze se uvidi.. Na oplatku mi do ruky strcila takovy maly blocek a plastifikovanou katru, pripominajici mi muj sezonni pas na lyze. To vse s vysvetlenim, ze o vikendu je v lyzarskem centru Mt. Gabriel Grand prix v jizde v boulich a akrobatickem lyzovani. Ze se koukala do informacniho blocku a nasla tam ceskou reprezentantku. A ze by me to mohlo zajimat, tak ze mi da VIP kartu, abych si to mohla uzit. Evidentne jsem koukala dost zmatene a nechapave, tak jeste na vysvetleni dodala, ze jeji pritel ma kamarada, ktery zavodi, tak dostala par VIP karet. Ze si vzpomela na me, ze bych to mohla ocenit. Wow, nevedela jsem co rict. byla jsem z toho tak vedle, ze jsem se zmohla jen na diky moc. Usmala se a se slovy neni zac, uvidime se tam, zmizela.

Vratila jsem se do tridy cela vysmata, s VIP kartou na Grand prix a blockem se vsemi potrebnymi informacemi. Bylo jasne, jaky je muj program na sobotu. Ikdyz jsem tomu stale nemohla uverit. VIP karta. Volny vstup na vleky a do VIP areas. Listovala jsem informacemi a hledala zminovanou cesku. Nikola Sudova. Wow, tak to je neco! :) Doma tomu nikdo nechtel verit, jsem docela stistkar, VIP kartu jen tak nekdo od profesorky nedostane, ze? Tesila jsem se hrozne moc. Sice jizda v boulich neni uplne moje nejoblibenejsi lyzarska disciplina, ale i tak, zazitek.

Rano jsem byla na miste. Atmosfera byla fajn uz od zacatku. Hudba vsude, vyhrivany stan, neco malo k jidlo a piti. Zacinalo se kvalifikacemi, tak jsem toho vyuzila na pruzkum mistnich sjezdovek, koukani jsem si schovavala hlavne na odpoledni finale. Na sedacce jsem jela nahoru s dvema zavodniky. Stezovali si, ze je dneska "zasrana kosa". Rada jsem to slysela, aspon nejsem sama, komu je zima. Bylo sice -23, ale s vetrem, ktery se nahore pridaval mi to prislo jako -75 stupnu. Na slunicku to jeste relativne slo, ale ve stinu jsem se teda vazne neprehrivala... A chtela jsem byt relativne pouzitelna na finale, tudiz jsem se sla trochu poroztat dovnitr. S dvojitou horkou cokoladou. Hned mi bylo lip a vydala jsem se koukat na finale. VIP area byla hned vedle mista vyhrazeneho pro media, zavodniky a trenery. Atmosfera byla skvela. Teda hlavne kdyz jel nekajy Kanadan, ale jinak docela take. Hudba pri kazdem sjezdu, nekteri se dokonce trefovali obloucky do rytmu. Studovala jsem obdrzeny seznam s poradim zavodniku. Nikola Sudova mela jet az jako ctrnacta. Vytahla jsem fotak s tim, ze udelam par snimku lyzaru ve skoku, vypadalo to tak pusobive.. Jenze zima byla taky pusobiva, tak mi fotak jen nahlasil "vymenit akumulator". No to snad ne, rikala jsem si. Nadeji jsem ale vkladala do relativniho tepla mych rukavic. Chtela jsem vyfotit aspon nasi Nikolu Sudovou, kdyz uz nic jineho, tak jsem fotak nechala v teplicku az do posledni chvile.

- ,, A s cislem 3 se na trat vyda Nikola Sudova z Ceske republiky!" Byl to zvlastni pocit, predstava, ze 3/4 lidi tu Ceska republika vubec nic nerika. Ze tohle vsechno neni primy prenos v televizi, ze je to zive, ze jsem na miste, tam, kde televize nataci tohle vsechno, abychom se pak koukali doma, v teple u televize. Ze tady v tom silenstvi lidi a sportovcu je cesky zastupce. Tady daleko za louzi, kde krome jedne Italky zadna jina Evropanka neni. Byla to takova zvlastni hrdost, pycha..nevim moc, jak to nazvat.. Zvlastni, ojedinele..


Par fotek, hopsala pres boule pekne v rytmu, dvakrat skokanek s "parakotoulem se skrizenyma lyzema" a pak uz hura do cile. Docela jsem to prozivala. Drala jsem se davem co nejbliz k uzemi pro media, co nejbliz k ni. Napnute jsme cekali na vysledky. ,, ..druhe misto!" Hm, to neni spatne. Ale na radu prisly jeste dalsi dve zavodnice, bohuzel relativne favoritky. Favoritky, ktere nezklamaly. Takze se nase Nikola Sudova ocitla na peknem, ale nemedailovem ctvrtem miste.


Nasledovalo finale muzu. Jizda agresivnejsi, rychlejsi, skoky odvaznejsi. Byl to zazitek.

Stale jsem pokukovala po nasi zavodnici. Stala ted ve vyhrazenem uzemi pro sportovce, media a trenery. S mou VIP kartou jsem ale stejne nemela sanci se k ni dostat. Aspon ted ne. Vsude se to hemzilo organizatory, kteri uz me jednou z uzemi medii vyhodili. A stejne jsem to nechtela vzdat. Jen ji pozdravit, rict ji par slov cesky, pochvalit jeji jizdu. Jenze jak se k ni dostat? Obesla jsem stan, ve kterem sedela porota (mimo jine Ceska Hana Kaluzikova..) ve snaze dostat se bliz. Nevyslo to. Mezitim dorazil do cile posledni zavodnik. Publikum jako by se rozplynulo, ze by o predavani medaili nebyl zajem? Rekla bych, ze spis vsem uz byla hrozna zima.. Vyuzila jsem ubytku organizatoru, vsichni sli uklizet sjezdovku. Chtela jsem jen projit davem na druhou stranu. A doufala, ze ji nekde uvidim. Hledala jsem mezi lidmi jeji duhove bryle. A pak najednou jsem se octly proti sobe. Vypadala, ze troch uspecha, tak jsem jen prohodila: ,, Jela jsi dobre!" Otocila se se slovy: ,,Diky, diky!" A dodala s usmevem: ,, Je to zvlastni potkat tu nekoho, kdo na me mluvi cesky.." Usmala jsem se a nez jsem stihla neco jineho dodat, zmizela.


Byla jsem zmrzla az na kost, ale spokojena. Byl to skvely zazitek, atmosfera a navic jsem "splnila misi" s pracovnim nazvem "prohodit aspon par slov". Az doma mi doslo, jake stesti jsem mela, ze jsem od profesorky dostala VIP kartu. Jinak bych si ani neskrtla.. Schovam si ji na pamatku na muj VIP den :)

1 komentář:

J.R. řekl(a)...

Ty jsi úplně zapomněla na Šárku:-( Hezký článek..;-) a určitě super zážitek.